一枚の特選フォト⌈海 & 船⌋
英国・リバプールの海と船のある風景(3)/キャニング・ドックに泊渠する
パイロット船「エドムンド・ガードナー号」&ばら積み運搬船「デ・ワデン号」
英国リバプールの「キャニング・ドック」 (Canning Dock) の中に設けられた「キャニング・グレービング・ドックス*」
(Canning Graving Docks キャニング船舶修理ドック) に泊渠・展示されるパイロット船「エドムンド・ガードナー号 (Edmund Gardner)」、
およびばら積み運搬船「デ・ワデン号 (De Wadden)」。
現在政府予算の縮減のため、キャニング・キーサイズ・エリア (Canning Keysides Area・キャニング船舶修理ドックの埠頭地区) を
開発し、これらの係留船へのフル・アクセスを可能にするための公共事業計画はキャンセルされている。
画像(上)の「デ・ワデン号」(1917年)は、1922年~1961年の間、石炭、木材、石、穀物などをリバプールとアイルランド諸港の間を
輸送する交易船であった。1917年にオランダの Gebr van Diepen of Waterhuizen によって建造されたもので、リバプール市内を流れる
マージー川で、帆力をもって運送業務に就いた最後の船である。帆とエンジンをもつ機帆船であったが、帆力を利用したのは
モーターが何か特別な補助を必要とした時だけであった。デ・ワデン号は、リバープールとアイルランド間の長い交易史の象徴である。
案内パネルには次のように記されている。
De Wadden was a trading ship that carried coal, timber, stone and grain between Liverpool and ports in Ireland between 1922 and 1961. She wasthe last ship working on the Mersey to use sails and was built in 1917 by Gebr van Diepen of Waterhuizen in the Netherlands. De Wadden was built with sails and an engine, but only used sail power when the motor needed extra help. She is a symbol of the long history of trade between Liverpool and Ireland.
Built in 1953 by Philip & Sons Ltd. of Dartmouth, Edmund Gardner carried pilots out to sea to meet ships coming to Liverpool. Pilots are seafarers with local knowledge of the River Mersey. They guide ships safely through the sandbanks that line the approach to Liverpool. [2013.6.1 英国リバプール・マージーサイド海洋博物館にて][拡大画像: x25216.jpg][拡大画像: x25220.jpg: 説明書き(英文)] 1 2 1. 「De Wadden号」の写真。 [拡大画像: x25217.jpg][拡大画像: x25218.jpg:説明書き(英文)] 2. 「Edmund Gardner号」の写真(リバプールのPier Head前にて)。 [拡大画像: x25219.jpg][拡大画像: x25220.jpg:説明書き(英文)]
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[参考]
/graving dock: n.[海]グレービング・ドック[船底に掃除・修理用の乾ドック、ドライドック]、[広義に]乾ドック (dry dock) /graving expenses: 船底清掃費.
Shipwrights scraped off barnacles - marine animals in shells which attach themselves to the bottom of ships. This was called graving, which is why these docks are known as graving docks. Once a ship was in the dock, the gates were shut and the water pumped out or drained through pipes or small gates. The ship was left high and dry, sat on blocks and propped up at the sides with wooden beams. Canning Graving Docks were opened in1765, making them the oldest part of the Liverpool docks still in use. They would have been used to repair different types of vessels, including slave ships. The docks are only big enough for ships of a certain size. As ships got longer, wider and deeper, they were unable to use the Canning Graving Docks.
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